Gruppe 4 – Tempo 5:00/km – Distance 10-15 km

Tovholdere: Thomas Irming, Britt Boll Petersen og Anna Lundin

Gruppe 4 er for løbere som kan løbe 10 km, halvmaraton, evt. maraton, og gerne vil blive hurtigere på de forskellige distancer, og/eller kunne løbe længere.

Generelt løber vi i et moderat tempo på 5:00-5:20/km, når det er basistræning. I perioder løber vi tempotræning, tærskeltræning og VO2max-træning, når vi vil booste formen lidt. Da løbes eksempelvis de lidt længere intervaller på plus/minus en kilometer x antal gange, med eller uden pauser, afhængigt af intensiteten.  - Selv om det kan lyde seriøst, er det bestemt ikke kedeligt! Vi har det som regel sjovt sammen og nyder turen og udbyttet.

Trænes der op til et bestemt løb sammensætter vi gerne et løbeprogram til den enkelte.
Spørg i gruppen, hvis du ønsker hjælp til at sammensætte et program, gode råd om udstyr til løb (løbeur, sko, bekædning osv.)

Gruppe 3 – Tempo 5:45/km – Distance 10-15 km

Tovholdere: Marianne Junge og Jens Augustinus

Gruppe 2 er for løbere som kan løbe 10 km og halvmaraton, og/eller blive bedre på distancen/løbe længere.

Vi varierer træningen ved nogle dage at indlægge korte intervaller, fartleg, bakketræning el.lign. i turen, og andre dage løbe i moderat tempo hele vejen, og/eller roligt tempo (det kan svinge mellem 5:45/km og 5:55/km). Træningen bygger på egne erfaringer med løb gennem mange år.

Gruppe 1 – Tempo 6:30-7:00/km – Distance 3-8 km

Tovholdere: Ulla Aagaard og Lilli Mathiasen

Gruppe 1 er for løbere, der kan løbe 3-5 km uden pause og gerne vil holde sig i gang med at løbe, og/eller træne op til et løb. Alle er velkomne! Det er en social løbeklub med plads til alle, uanset om man er god til at løbe eller ej, for det er det man gerne skulle blive bedre til ved at komme i løbeklubben.

Gruppe 2 – Tempo 6:00/km – Distance 6-11 km

Tovholdere: Jørgen Skov og May-britt

Gruppe 2 er for løbere, der kan løbe 5-7 km uden pause og som ønsker at holde løbetræningen vedlige, og/eller træne op til et løb.

Til træningen er det ikke meningen at løbe hurtigt hele vejen, men at løbe hurtigere når vi er blevet varme, derfor løber vi samlet de første og de sidste km, og samler op når vi løber hurtigere, så alle er med.

Begynderhold:

Oprettes ved behov.

Kontakt Thomas Irming hvis du er ny løber, og er usikker på dit niveau.