Løbetræning i Langeskov Løb og Motion

 

Træningstidspunkt:

Tirsdag kl. 18.00

Information om træningen

Se mere nedenfor skemaet

Torsdag kl. 17.00

-       Kl. 17.00 i Langeskov

Mødested:

Langeskovhallen, mellemgangen

Børmosevej 3

5550 Langeskov

Langeskovhallen kl. 17.00.

Eller efter aftale i Nyborg kl. 17.20:

-       ved Volden eller Danehofskolen

-       der er mulighed for samkørsel

Trænere:

Tovholdere:

Thomas Irming

Se under de forskellige løbegrupper.

Peder Møller Jensen

Eller andre med individuelle løbeaftaler.

Hvem kan løbe med:

Mænd, kvinder, unge, ældre, som er løbeglade eller gerne vil være det.

Dem, der vil løbe en tur mellem 7-16 km sammen med andre. Tempo og afstand varierer. Der oprettes gerne kortere løbeture ved behov. Sig frem!

Bad og omklædning

Der er mulighed for bad og omklædning i Langeskovhallen.

-       JA (Langeskovhallen)

-       NEJ (Nyborg)

 

Opvarmning i hallen, tirsdag kl. 18

Vi starter med opvarmning i hallen, hvor vi laver øvelser for hele kroppen med kyndig instruktion fra vores erfarne træner Marianne Junge, inden vi tager ud og løber i fælles flok.

Opvarmningen er for alle tilmeldte i LLM, både løbere og stavgængere / gå-hold.

Se vores facebookgruppe for aktuel information: https://www.facebook.com/groups/langeskov.llm/

Fælles løbetræning

Træner: Thomas Irming

Efter opvarmningen, ca. kl. 18.30, gør vi os klar til at gå ud og løbe i det fri. Vi løber i samlet flok en til to km, hvor tempoet tilpasses den mindst erfarne løber. Vi vil i høj grad have fokus på det sociale aspekt ved løb og så vidt mulig forsøge at ”lege” os gennem træningen. Fælles løbetræningen indeholder eller afsluttes gerne med fartleg af en eller anden art, inden vi deler os op i hold og løber videre. Fartlegen er tilpasset den enkeltes formåen, så alle kan være med og samtidig få noget ud af det.

Løbegrupper efter niveau
Efter fællesturen deler vi os op i de grupper som vi gerne vil løbe i, afhængigt af, hvilket tempo og/eller afstand man vil løbe. Løbetræningen vil vare ca. 1-1½ time, og når den er slut vil man samlet set have løbet så hatten passer. Alt afhængig af form vil det være 5-15 kilometer. Det er ok at stå af undervejs, hvis form eller skade ikke tillader en hel træningsgang.